ciocolataLaptele cald, mierea, bananele sau morcovii sunt cateva dintre alimentele care provoaca somnolenta si pe care este bine sa le consumi cu jumatate de ora inainte de culcare. La extrema cealalta se afla ciocolata, alimentele picante si alimentele procesate, care iti provoaca insomnii.

 

Ciocolata

O cana cu lapte si cacao sau cateva patratele de ciocolata sunt foarte tentante seara inainte de culcare, insa continutul ridicat de cacao actioneaza ca un stimulent puternic la nivelul creierului. In acest fel, vei adormi foarte greu, iar cand intr-un final vei reusi sa dormi, somnul iti va fi foarte tulburat si te vei trezi obosita.

Consuma aceste alimente la inceputul zilei, cand ai nevoie de energie si trebuie sa fii in alerta, dar evita-le seara, cu cel putin 4 ore inainte de culcare.

Alimente procesate

Salamul, sunca presata, ciolanul afumat, pateul de ficat sau pestele la conserva sunt toate alimente care contin niveluri ridicate de tiramina, adica un ingredient care stimuleaza creierul si il face pe acesta sa fie in alerta. Fereste-te de alimentele procesate in general, dar in special seara incearca sa le eviti cat se poate de mult pentru a preveni insomniile.

Bauturi energizante

Bauturile energizante au in componenta lor o cantitate exagerata de cofeina, dar si alte ingrediente stimulante cum ar fi taurina care creste adrenalina. Studiile arata ca o astfel de bautura consumata de dimineata, poate perturba somnul de seara, iar medicii ne recomanda ca seara sa bem doar ceaiuri naturale sau lapte cald pentru a induce somnolenta.

Alimente picante

Tulburarile digestive sunt o problema comuna atunci cand vine vorba despre insomnii, asadar incearca sa eviti alimentele si condimentele picante (piper, chilli, ardei iute etc) cu cel putin 3 ore inainte de culcare. Daca totusi nu te poti abtine sau ai mancat fara sa iti dai seama, ar fi bine sa iei un carbune medicinal pentru a calma problemele stomacului.

Alcool

Un pahar cu vin rosu te poate ajuta sa te simti mai relaxat dupa cina, insa cateva ore mai tarziu te vei afla inca in stadiul in care te chinui sa adormi si nu reusesti. Mai mult decat atat, consumul de alcool duce la deshidratare, iar astfel la nevoia de a consuma mai multa apa si de a merge mai des la toaleta pe parcursul noptii.

Pentru un somn profund si linistit consuma inainte de culcare:

 

  • Lapte cald
  • Iaurt
  • Banane
  • Orez
  • Cartofi
  • Caise
  • Dovlecei
  • Spanac
  • Morcovi.