fructe padureUn studiu realizat de Brooke Jackson, medic dermatolog si fondator al Centrului de frumusete si sanatate a pielii din Chicago,  a demonstrat ca dietele pe baza de legume de fructe aduc imbunatatiri considerabile la nivelul pielii. Dermatologul a realizat un studiu, in care cateva sute de femei au consumat doar fructe si legume timp de o saptamana. La finalul studiului, pielea acestor femei era mai curata, mai radianta, mai fina si mai hidratata.

 

 

Iata cateva dintre fructele si legumele pe care Brooke Jackson le recomanda femeilor care isi doresc o piele impecabila.

Fructe de padure

Afinele, coacazele, murele, zmeura si capsunile ajuta organismul sa produca mai mult colagen, responsabil pentru a oferi pielii un apect suplu si neted. Fructele de padure, in special afinele, sunt incarcate cu o serie de compusi antioxidanti extrem de eficienti in neutralizarea radicalilor liberi nocivi. Acesti radicali liberi sunt vinovati de deteriorarea celulelor pielii si, astfel, de imbatranirea prematura a pielii.

Morcovi

Nu mai esti un secret ca morcovii imbunatatesc vederea, dar un fapt mai putin cunoscut este acela ca aceasta legume previne uscarea pielii. Morcovii contine beta-caroten, un ingredient pe care organismul il foloseste pentru a produce vitamina A, responsabila cu hidratarea pielii. De asemenea, morcovii sunt o sursa foarte buna de vitamina C, an antioxidant care elimina radicalii liberi si care ajuta la formarea colagenului.
In plus, beta-carotenul ofera pielii o nuanta mai inchisa, astfel incat sa para usor bronzata, iar expunerea la soare dupa ce ai consumat cantitati mari de morcov ajuta pielea sa se bronzeze mai usor, iar in acelasi timp scade riscul de arsuri.

Mango

Acest fruct tropical contine peste 20 de tipuri de vitamine si minerale, printre care beta-caroten si vitamina A care activeaza regenerarea celulelor si ajuta la hidratarea pielii. Fructul este recomandat in special persoanelor cu pielea uscata si cu tendinte de descuamare. Desi pare sa fie un fruct, mango este mai mult utilizat in realizarea salatelor cu rosii, dovleac sau la pregatirea mancarurilor light. Totusi, il poti consuma ca atare fara nicio problema, insa este posibil sa ti se para usor gretos si inecacios.