Parfumurile fac parte din viata noastra de zi cu zi si nu concepem o tinuta completa fara un parfum. Adesea nu avem doar un parfum, ci mai multe, pe care le alternam in functie de ocazie sau stare de spirit. Cumparam parfumuri care sunt la moda, cele mai noi lansari din industrie, sau parfumuri pe care le-am mai avut si care ni s-au lipit de suflet. In orice caz si indiferent de motiv, alegerea parfumurilor tine, in final, de optiunile personale.
Universul parfumurilor s-a democratizat odata cu introducerea formulelor sintetice si de atunci s-au dezvoltat mii de produse. Paradoxal, insa, parfumurile sunt si vor fi mereu privite drept produse de lux. In ciuda faptului ca fiecare cauta un parfum unicat, care sa il reprezinte, in timp au aparut cateva arome care s-au bucurat de succes, devenind favorite la nivel mondial. Exista si un revers al medaliei, succesul unor formule conducand la dezvoltarea de parfumuri replica, cu origini adesea incerte si periculoase pentru organism. De aceea, este foarte important sa ne documentam atunci cand alegem sa cumparam parfumuri, fie online fie din magazinele clasice.
In timp au aparut cateva parfumuri ale caror arome originale, aparte, au facut sa devina parfumuri clasice in acest univers fascinant, regasindus-se printre parfumurile de top, fie ca vorbim despre parfumuri de dama sau parfumuri barbatesti. Chanel 5, Paco Rabanne 1 Million, CK Euphoria, Lancome Miracle sau Elizabeth Arden 5h Avenue sunt doar cateva dintre parfumurile care au devenit favorite ale publicului, inca de la lansare. De altfel, de la Chanel 5 a pornit democratizarea despre care vorbeam mai sus, in crearea sa folosindu-se arome dezvoltate in laborator.
Evident ca exista si o jurizare profesionala a parfumurilor si aceasta vine prin decernarea anuala a Premiilor Fifi, cunoscute si sub denumirea de “Oscarurile parfumurilor”. In cadrul acestei gale sunt premiate cele mai de success parfumuri de femei si de barbati, atat pe segmental Lux cat si Mass, dar si alegerile publicului unor prestigioase reviste glossy sau cele mai bune campanii de comunicare ale parfumurilor. Totusi, adevaratul succes vine din gradul de cerere a publicului.
Si cererea este mereu crescanda aceasta si gratie dezvoltarii magazinelor de parfumuri online, care ofera, pe langa preturile mai mici, si o paleta vasta de produse precum si metode comode de shopping. Evident, pentru a putea cumpara parfumuri online este de dorit sa cunoastem aroma sau descrierea acestuia sa cuprinda informatiile necesare pentru a lua deciza corecta. Foarte important este aspectul magazinului online si transparenta informatiilor legate de serviciile oferite, pentru ca in felul acesta evitam achizitionarea din surse nesigure.
Dupa cum vedeti, alegerea parfumului pare usoara, dar sunt cativa factori care ne pot influenta, pe langa sfaturile prietenilor/specialistilor/blogger-ilor si lista ramane deschisa. Insa, nu ar trebui sa alegem un parfum doar pentru ca miroase bine pe prietena/prieten- de altfel aceasta ar fi o greseala destul de mare. Parfumul trebuie incercat personal, daca nu pe piele macar pe o hartie blotter, cu pH neutru. Dupa aceea, doar impresia pe care ne-a facut-o mai conteaza!
Sa avem o primavera cat mai parfumata!